Beleidsmedewerker openbare ruimte

36 uur per week | max. € 5419,- bruto p/m (schaal 10) op basis van 36 uur | HBO niveau | werklocatie hybride
Direct solliciteren als beleidsmedewerker openbare ruimte
Als beleidsmedewerker openbare ruimte maak jij Voorne aan Zee mooier, toegankelijker en duurzamer. Met jouw analytische vaardigheden, omgevingsgerichte blik, praktische aanpak en oog voor detail draag je bij aan een omgeving waar mensen graag wonen, werken en recreëren.
‘Bijdragen aan een aantrekkelijke, veilige en duurzame openbare ruimte waar iedereen trots op kan zijn, dat is mooi werk!’

Wat ga je doen als beleidsmedewerker openbare ruimte?
Als beleidsmedewerker openbare ruimte ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen, actualiseren, implementeren en evalueren van beleid. Je werkt op het snijvlak van beleid en uitvoering op het gebied van onder andere groenvoorzieningen, riolering en wegen.
Een van je eerste projecten kan het ontwikkelen van een nieuw rioleringsplan zijn. Hierbij richt je je op het creëren van een duurzaam en toekomstbestendig plan dat aansluit bij de geldende milieueisen en de veranderende klimaatomstandigheden. In deze rol werk je intensief samen met collega’s van verschillende vakgebieden en externe partners. Met jouw brede takenpakket heb je de kans om direct impact te maken!
- Je ontwikkelt en actualiseert beleid voor de openbare ruimte, zoals beheerplannen en onderhoudsstrategieën.
- Je analyseert data en signalen uit de praktijk om verbeterkansen te vinden en op te pakken.
- Je adviseert beheerders, het management en het bestuur over beleid en uitvoering.
- Je zorgt voor het realiseren van beleidsdoelen, waarbij participatie een belangrijke rol speelt.
Over ons
Voorne aan Zee is een prachtige, nieuwe gemeente op Voorne-Putten waar ruim 74.000 inwoners wonen, werken en recreëren. Samen bouwen we aan een leefbare, duurzame en toekomstbestendige omgeving. Het leefplezier van onze inwoners staat centraal, en we werken nauw samen met ondernemers en maatschappelijke instellingen.
Binnen ons team heerst een collegiale en informele sfeer. Tijdens koffiemomenten, gezamenlijke lunches en teamuitjes nemen we de tijd voor elkaar. Je wordt ingewerkt door een ervaren collega die je begeleidt en ervoor zorgt dat je je snel thuis voelt in onze organisatie.
Dit ben jij
Je bent een enthousiaste en proactieve professional met een passie voor de openbare ruimte. Je werkt graag samen met collega’s en stakeholders en weet met jouw communicatieve vaardigheden verbinding te creëren. Je bent analytisch sterk en houdt het overzicht, ook in complexe situaties.
- Een afgeronde HBO-opleiding, bijvoorbeeld in de richting van Civiele Techniek, Planologie, Bestuurskunde of een vergelijkbaar vakgebied.
- Minimaal 3 jaar relevante werkervaring op het gebied van beleid in het domein van de openbare ruimte of een vergelijkbare omgeving.
- Affiniteit met duurzaamheid, innovatie en participatieprocessen.
- Het vermogen om op verschillende niveaus binnen en buiten de organisatie effectief te communiceren.
Dit bieden wij
- Een salaris tussen € 3426,- en € 5419,- (bruto obv 36 uur per week) afhankelijk van kennis en ervaring.
- Ontwikkelen door trainingen en opleidingen via onze Voorne Academie.
- Onze werktijdenregeling biedt ruimte voor het afstemmen van werk en privé.
- Hybride werken is onderdeel van onze werkwijze.
- Fit blijven door onze fitness- en fiets regeling
- Deze vacature betreft vaste formatie, dat betekent dat dit een functie is met uitzicht op vast dienstverband bij goed functioneren.


Meer informatie
Wil je meer weten over deze vacature? Bel dan met Heidi van Lenteren-Verhoeven, via telefoonnummer 14 0181 (werkdagen: ma,di,do,vr). Meer weten over onze gemeente? Kijk dan ook eens op www.werkenbijvoorneaanzee.nl of volg ons op LinkedIn of Facebook. Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met Claudia Baars of Taco van der Kooij via recruitment@voorneaanzee.nl.
Meteen solliciteren
Herken je jezelf in het profiel? Wacht dan niet langer en solliciteer direct via onderstaande link:
Solliciteren op onze vacatures? Zo gaan we te werk.
Onze vacatures worden geplaatst zonder sluitingsdatum. Geschikte kandidaten nodigen we zo snel mogelijk uit. We streven naar korte procedures. Het eerste gesprek is met de manager en P&O adviseur. Dan volgt optioneel een tweede gesprek óf een uitnodiging voor het arbeidsvoorwaardengesprek.
Je krijgt van ons altijd een reactie. Voor inhoudelijke vragen kun je bellen met de contactpersoon die in de vacature genoemd wordt.
Als je solliciteert maak je jouw persoonlijke gegevens bij ons team P&O bekend. Wij gebruiken jouw gegevens alleen tijdens de sollicitatieprocedure voor het selectieproces. Zodra de sollicitatieprocedure is afgerond, vernietigen wij jouw gegevens. Wij volgen hiervoor de richtlijnen uit de NVP sollicitatiecode en houden rekening met de AVG.