Casemanager omgevingsvergunningen

36 uur per week | max. € 4998,- bruto p/m (schaal 9) op basis van 36 uur | HBO niveau | werklocatie hybride
Direct solliciteren als Casemanager omgevingsvergunningen
Als Casemanager omgevingsvergunningen maak jij Voorne aan Zee leefbaarder door zorgvuldig vergunningen te behandelen en plannen te toetsen aan de omgevingsregels. Je zorgt voor heldere procedures en werkt nauw samen met inwoners en collega’s om ruimtelijke ontwikkelingen soepel en transparant te realiseren. Zo draag je bij aan een veilige, duurzame en aantrekkelijke leefomgeving.
‘Je zorgt voor duidelijkheid rondom vergunningen die inwoners zekerheid en ruimte geven, dat is mooi werk!’

Wat ga je doen als Casemanager omgevingsvergunningen?
Als Casemanager omgevingsvergunningen draag je zorg voor de volledige en tijdige behandeling van vergunningsaanvragen. Je bespreekt actief (bouw)plannen met aanvragers en toetst deze aan de geldende omgevingsplannen. Bij afwijzing lever je informatie aan en adviseer je collega’s bij bezwaar- of beroepsprocedures. Je werkt nauw samen met je collega-casemanagers, toezichthouders en planjuristen en bent het vaste aanspreekpunt voor bewoners en de gemeente. Daarnaast geef je advies tijdens vooroverleggen over de beste aanpak en lever je je expertise bij integrale projecten en grote bouwplannen. Zo draag je bij aan een zorgvuldige en duidelijke besluitvorming.
- Je voert zelfstandig beleid uit binnen de afgesproken kaders en termijnen.
- Je analyseert situaties en vertaalt beleid naar concrete en praktische acties.
- Je bent verantwoordelijk voor het opvragen, beoordelen en wegen van adviezen van je collega’s binnen het ruimtelijk domein en externe ketenpartners zoals de DCMR.
- Je werkt samen aan verbeteringen en draagt actief bij aan de gemeentelijke doelen.
- Je toont initiatief en denkt mee over oplossingen die aansluiten bij de praktijk.
Over ons
Voorne aan Zee is een prachtige, nieuwe gemeente op Voorne-Putten waar ruim 74.000 inwoners een thuis hebben, bedrijven in een gezond klimaat ondernemen en duizenden toeristen recreëren. Het leefplezier van onze inwoners staat voorop. Zij krijgen veel inspraak en ook ondernemers en maatschappelijke instellingen vinden wij belangrijk.
Je komt te werken in een team van ongeveer 25 personen dat zich richt op het stimuleren van creativiteit binnen de geldende wetgeving. Team VTH is een gedreven team met passie voor bouw en ruimtelijke ontwikkeling. Wij zijn verantwoordelijk voor omgevingsvergunningsaanvragen, van windmolens tot nieuwbouwprojecten. Binnen ons team krijg je begeleiding van ervaren casemanagers die je het vak leren.
Ons team is verbindend en we ondersteunen elkaar. Door deze verbinding staan we open voor feedback en spreken we elkaar aan op een positief kritische manier. Zo creëren wij een omgeving waar je mag leren, vragen mag stellen en fouten mag maken. We zijn betrokken en informeel. Naast het harde werken, vinden wij het leuk om op zijn tijd een borrel te organiseren.
Dit ben jij
Je bent communicatief sterk, werkt zorgvuldig en met aandacht voor detail, zodat je betrouwbare en heldere besluiten neemt. Je luistert actief naar inwoners en collega’s en stemt je aanpak af op hun behoeften. Met initiatief en een praktische blik zoek je oplossingen die passen binnen het beleid. Je communiceert duidelijk en open, waardoor iedereen het proces goed begrijpt. Ook onder druk blijf je gefocust en weet je prioriteiten te stellen.
- Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding in bij voorkeur Bouwkunde of Rechten.
- Je hebt affiniteit of bij voorkeur kennis van en ervaring met omgevingsrecht en geldende omgevingsplannen.
- Je bent in het bezit van een diploma ABW 1, of je bent bereid deze te volgen.
- Je hebt ervaring met het zelfstandig behandelen van vergunningsaanvragen binnen afgesproken termijnen.
Dit bieden wij
- Een salaris tussen (begin aanloopschaal 8) € 3171,- en (max functionele schaal 9) € 4998,- bruto per maand, afhankelijk van kennis en ervaring, op basis van 36 uur per week.
- Ontwikkelen door trainingen en opleidingen via onze Voorne Academie.
- Onze werktijdenregeling biedt ruimte voor het afstemmen van werk en privé.
- Wij bieden de mogelijkheid van hybride werken, afgestemd op onze dienstverlening en jouw werkzaamheden.
- Fit blijven door onze fitness- en fiets regeling.
- Deze vacature betreft vaste formatie, dat betekent dat dit een functie is met uitzicht op vast dienstverband bij goed functioneren.


Meer informatie
Wil je meer weten over deze vacature? Neem contact op met Nienke Machielsen, via telefoonnummer 14 0181. Meer weten over de gemeente Voorne aan Zee? Kijk dan op www.werkenbijvoorneaanzee.nl of zoek ons op LinkedIn of Facebook. Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met Claudia Baars of Taco van der Kooij, of recruitment@voorneaanzee.nl
Meteen solliciteren
Herken je jezelf in het profiel? Wacht dan niet langer en solliciteer direct via onderstaande link:
Solliciteren op onze vacatures? Zo gaan we te werk.
Onze vacatures worden geplaatst zonder sluitingsdatum. Geschikte kandidaten nodigen we zo snel mogelijk uit. We streven naar korte procedures. Het eerste gesprek is met de manager en P&O adviseur. Dan volgt optioneel een tweede gesprek óf een uitnodiging voor het arbeidsvoorwaardengesprek.
Je krijgt van ons altijd een reactie. Voor inhoudelijke vragen kun je bellen met de contactpersoon die in de vacature genoemd wordt.
Als je solliciteert maak je jouw persoonlijke gegevens bij ons team P&O bekend. Wij gebruiken jouw gegevens alleen tijdens de sollicitatieprocedure voor het selectieproces. Zodra de sollicitatieprocedure is afgerond, vernietigen wij jouw gegevens. Wij volgen hiervoor de richtlijnen uit de NVP sollicitatiecode en houden rekening met de AVG.