Functioneel beheerder

36 uur per week | max. € 4998,- bruto p/m (schaal 9) op basis van 36 uur | HBO niveau | werklocatie hybride

Direct solliciteren als Functioneel beheerder 

Als functioneel beheerder maak jij Voorne aan Zee effectiever en duurzaam door het beheer en de doorontwikkeling van belangrijke applicaties. Jij zorgt voor heldere communicatie tussen gebruikers en leveranciers en vertaalt behoeften naar praktische oplossingen. Met jouw inzet help je medewerkers om applicaties optimaal te benutten en processen te verbeteren.

‘Zorgen voor een slimme inrichting en goede werking van applicaties in een tijd waarin data steeds belangrijker wordt, dat is mooi werk!’

Wat ga je doen als Functioneel beheerder

Als functioneel beheerder draag je actief bij aan het optimaliseren van de inrichting en het gebruik van applicaties in onze organisatie. Daarnaast draag jij je steentje bij aan de verdere ontwikkeling van het vakgebied. Jouw focus ligt vooral op de generieke applicaties zoals het boekingssysteem voor vergaderruimten, de ondersteunende applicatie voor vergaderingen van gemeenteraad, college en ambtelijke organisatie, etc. Op termijn zou ook het beheer van MS 365 onder jouw hoede kunnen vallen.

  • In nauwe samenwerking met collega’s binnen het IV-team, zoals functioneel beheerders en I-adviseurs, werk je aan het realiseren van de beste oplossingen voor de organisatie.
  • Je zorgt ervoor dat de organisatie en inrichting van de applicaties goed op elkaar aansluiten en coördineert de implementatie van nieuwe versies, inclusief de voorbereiding van testfases.
  • Daarnaast beheer je de koppelingen tussen applicaties, voorkom je storingen en los je complexe technische problemen op.
  • Je bent de verbindende schakel tussen gebruikers, leveranciers en andere interne en externe partijen, waarbij je de regie neemt.
  • Je vertaalt wensen en eisen van gebruikers naar heldere functionele specificaties en ondersteunt key-users en eindgebruikers bij het gebruik en de overgang naar nieuwe versies.

Over ons

Voorne aan Zee is een prachtige, nieuwe gemeente op Voorne-Putten waar ruim 73.000 inwoners een thuis hebben, bedrijven in een gezond klimaat ondernemen en duizenden toeristen recreëren. Het leefplezier van onze inwoners staat voorop. Zij krijgen veel inspraak en ook ondernemers en maatschappelijke instellingen vinden wij belangrijk.

Het team Informatievoorziening bestaat uit professionals van verschillende disciplines, zoals functioneel beheer, informatiemanagement en datamanagement. Als je bij ons komt werken, zorgen wij voor een goede begeleiding. We koppelen een buddy uit het team aan jou om je wegwijs te maken en te ondersteunen.

De sfeer in ons team is goed en positief. Collega’s staan altijd voor elkaar klaar en we houden van open communicatie. Wat er gezegd moet worden, mag gezegd worden, altijd met de blik vooruit op hoe het anders en/of beter kan. We helpen elkaar en respect voor elkaar en elkaars mening vinden wij belangrijk. 

Regelmatig doen we ook informeel iets samen. Wekelijkse koffiemomenten en af en toe een teamborrel zorgen ervoor dat we met elkaar in verbinding zijn en blijven. Zo creëren we een hechte en ondersteunende werkomgeving.

Dit ben jij

Je communiceert duidelijk, open en je schakelt gemakkelijk met verschillende collega’s. Je begrijpt de behoeften van gebruikers en weet deze om te zetten in praktische oplossingen. Daarnaast ben je proactief, denkt vooruit bij het signaleren van mogelijke problemen en beschikt over organisatietalent om het beheer en de implementatie van systemen soepel te laten verlopen.

  • Je hebt HBO werk- en denkniveau, bijvoorbeeld in de richting van bedrijfskunde of informatiemanagement.
  • Je hebt ervaring in het vakgebied functioneel beheer waarbij ervaring met het beheer van MS 365 een pré is.
  • Je hebt ervaring met projectmatig werken volgens Prince II of Agile/scrum.

Dit bieden wij

  • Een salaris tussen (begin aanloopschaal 8)  € 3171,- en (max functionele schaal 9) € 4998,- bruto per maand, afhankelijk van kennis en ervaring, op basis van 36 uur per week.
  • Ontwikkelen door trainingen en opleidingen via onze Voorne Academie.
  • Onze werktijdenregeling biedt ruimte voor het afstemmen van werk en privé.
  • Wij bieden de mogelijkheid van hybride werken, afgestemd op onze dienstverlening en jouw werkzaamheden.
  • Fit blijven door onze fitness- en fiets regeling.
  • Deze vacature betreft vaste formatie, dat betekent dat dit een functie is met uitzicht op vast dienstverband bij goed functioneren.
Iris en Ingrid zijn beleidsmedewerkers voor het Sociaal domein

Meer informatie

Wil je meer weten over deze vacature? Bel dan met George de Jongste-Kobossen,  via telefoonnummer 14 0181 (werkdagen: ma di wo do vr) Meer weten over onze gemeente? Kijk dan ook eens op www.werkenbijvoorneaanzee.nl of zoek ons op LinkedIn of Facebook. Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met Claudia Baars of Taco van der Kooij, of recruitment@voorneaanzee.nl

 

Meteen solliciteren

Herken je jezelf in het profiel? Wacht dan niet langer en solliciteer direct via onderstaande link:

Solliciteer nu als Functioneel beheerder 

Solliciteren op onze vacatures? Zo gaan we te werk.

Onze vacatures worden geplaatst zonder sluitingsdatum. Geschikte kandidaten nodigen we zo snel mogelijk uit. We streven naar korte procedures. Het eerste gesprek is met de manager en P&O adviseur. Dan volgt optioneel een tweede gesprek óf een uitnodiging voor het arbeidsvoorwaardengesprek.

Je krijgt van ons altijd een reactie. Voor inhoudelijke vragen  kun je bellen met de contactpersoon die in de vacature genoemd wordt.

Als je solliciteert maak je jouw persoonlijke gegevens bij ons team P&O bekend. Wij gebruiken jouw gegevens alleen tijdens de sollicitatieprocedure voor het selectieproces. Zodra de sollicitatieprocedure is afgerond, vernietigen wij jouw gegevens. Wij volgen hiervoor de richtlijnen uit de NVP sollicitatiecode en houden rekening met de AVG.